Titels van 2012 waar ik het meest naar uitkijk

Iedereen die enigszins geïnteresseerd is in games, weet ieder jaar wel een aantal games te noemen waarin hij of zij naar uit kijkt. Aangezien ik mij in deze game -generatie beperk tot Playstation 3 exclusives en multi-platforms, zullen alle games in dit onderwerp op de Playstation uitkomen. Heb jij nog andere titels voor andere consoles, dan hoop ik dat onder het bericht te lezen!

Juni

The Amazing Spider-Man: Met een free-roam verhaal dat verder gaat dan de films en in-game retro tot nu stripboeken

van de serie is dit een aankoop die iedere fan moet aanschaffen. Verder zijn effecten toegevoegd als slow-motion combat, level-up systemen en burgers die op je reageren. En niet volledig onbelangrijk: de graphics zien er toch wel heel erg vet uit. Ik ben zelf zeker geen groot fan van het concept Spiderman, maar heb wel altijd veel genoten van de films. Dit zal mijn eerste Spiderman game worden.

Juli

Inversion: Third person shooter Inversion is alleen al de hype waard, omdat het concept zo uniek is. In de stad waarin het verhaal zich afspeelt is geen zwaartekracht meer, waardoor qua beweging heel wat meer mogelijk is dan normaal. Ik denk dat dit zorgt voor een hele interessante OFFLINE gameplay en zover ik weet zal de focus op co-op liggen. Leuk dus om dit, met het enorme geschut dat deze game biedt, samen met een vriend of vriendin te spelen.  Totale chaos, maar tof. EDIT: Ik zag al wat hele matige reviews, maar ik zal hem zeker proberen. 

September

Borderlands 2: Het epische vervolg op deel 1. Een shooter met heel erg veel RPG elementen, veel bloed en kenmerkend door de unieke vormgeving, de ‘grove’ humor en de enorme diversiteit aan wapens. Oké, misschien niet super veel compleet verschillende wapens, maar wel in uiterlijk en elementen die in het wapen zitten. Geen moment heb ik me tijdens het eerste deel verveeld tijdens het neerknallen van af en toe bizarre tegenstanders.

Epic Mickey 2: The Power of Two: Ha! Epic Mickey op de Playstation. Ik heb deel één voor een deel op de Wii gespeeld. Als oldskool Mickey ga je de stad weer kleuren geven en probeer je de kwaadaardige vijand te verjagen. Leuk, maar aangezien ik de Nunchuck zo enorm onnauwkeurig vind, ben ik nooit verder gegaan. Gelukkig kan ik het tweede deel wél zonder ergernis uitspelen.

Oktober

Assassin’s Creed 3: Ik moet zeggen dat ik mij diep schaam voor het feit dat ik Revelations pas deze week heb gekocht. Er stonden andere games op het lijstje en ik heb niet de tijd gehad om die games snel genoeg uit te spelen. Assassin’s Creed is één van mijn favoriete series tot nu toe. De combinatie van geschiedenis, een goed verhaal, prachtige omgevingen en ‘assassins’ (Engels voor Ubiytsa of eigenlijk убийца) maken dit de ultieme ‘story teller’. Deze keer de Amerikaanse Revolutie van de 18e eeuw en Connor (Ratohnhaké:Ton) als opvolger van Ezio Auditore Di Firenze en Altair Ibn-La’Ahad. Ach, na Italië en rond Jeruzalem, mag een Amerikaanse versie ook wel eens komen. Ik moet wel zeggen dat ik hier minder over te spreken ben dan over de anderen, maar dat zullen we nog moeten zien. 

LittleBigPlanet Karting: Een soort van Mario Kart, maar dan een rip-off. Althans, dat zeggen de meeste mensen. Ik geloof het ook wel, maar alles wordt tegenwoordig van elkaar gejat. Als we een game krijgen die toch weer net wat anders is dan Mario Kart, ben ik weer tevreden. LittleBigPlanet is grappig genoeg, dus ik verwacht wel weer ‘op z’n SBS6′ hilarische elementen. Eigen tracks verzinnen? Tof!

November

Black Ops 2: De game die zich afspeelt tussen 1980 en ‘de toekomst’ als in 2025. Een idee dat best apart is voor dit genre, waarin ook zelf-besturende robots zouden zitten. En paarden. De game is alweer de snel gepre-orderde game, maar heeft ook veel tegenstanders. Zolang er vernieuwing is, heb ik heel veel vertrouwen in dit deel. Nu hopen dat we online weer ‘lekker kunnen knallen op de dijk’ en  terugkomen voor ‘een lichte versnapering’ als we Modern Warfare 3 weer eens besluiten aan te zetten.

Ergens in Q3-Q4

Dust 514: Free-to-play first person shooter. De eerste op de consoles. Futuristisch en blijkbaar vergelijkbaar met Eve Online. Als Nederlander moet ik alles leuk vinden dat vanuit de kern gratis is, dus ik zal eens kijken hoeveel plezier ik eraan kan besteden voordat ik door krijg dat het zonder betaalde updates geen zak aan is.

En dan heb je natuurlijk nog titels die waarschijnlijk het eind van 2012 niet halen en dus Q1-Q2 van 2013 moeten uitkomen:

  • The Last Guardian
  • Tomb Raider
  • South Park: The Stick of Truth
  • Agent
Een gedachte over “Titels van 2012 waar ik het meest naar uitkijk

Reageren!

