Game consoles sterven uit met de volgende generatie als laatste stuiptrekking

Volgens de maker van God of War en Twisted Metal zal de volgende generatie de laatste zijn voor de game consoles. Na de Playstation 4, Nintendo WiiU en Xbox 720 gaan we volledig over op ‘streaming, wat dus wil zeggen dat we het kunnen spelen zonder te downloaden of te kopen op een disc. 

Voor mij een vervelend vooruitzicht, al verwacht ik eerlijk gezegd niet dat dit gaat gebeuren. Een te groot  deel van de gamers is ook verzamelaar en in streamen, zoals bijvoorbeeld OnLive, zie ik helemaal niets. Zonder disc wil ik er geen geld aan uitgeven, maar dat heb ik al duidelijk gemaakt in http://ubiy.nl/2012/05/25/discs-vs-downloads/

Game consoles will be extinct after next-gen, says Jaffe | GamesIndustry International.

2 gedachtes over “Game consoles sterven uit met de volgende generatie als laatste stuiptrekking

  1. Jaffe brult wel vaker van daken af. Beetje naïef om te zeggen dat de console markt aan het sterven is. Bestwel vreemd dat de GoW en Twisted Metal bedenker zo denkt. Zijn games zijn juist populair geworden door consoles en dat zal ook wel zo even blijven.

    What else? Mobile gaming? Nee dank u

    Like

Reageren!

