Sony, de riskante speler en haar onveilige IP’s

E3

Ik heb allang aangegeven waarom ik een Playstation fanboy ben. Met fanboyisme is niets mis en daarom haal ik dit artikel erbij. Dit raakt precies de kern van waarom ik zo’n fan ben van Sony. Playstation IS innovatie. 

Scott Rohde van Sony heeft een aantal redenen gegeven waarom de persconferentie van Sony op de E3 ondergewaardeerd is. Hij heeft het over God of War: Ascension, Beyond: Two Souls, The Last of Us, Wonderbook en Sound Shapes. Daar sluit ik me volledig bij aan:

  • Innovatie is één van de belangrijkste elementen binnen Sony. Dat laat Sony zien door deze nieuwe IP’s die  andere uitgevers niet durven te maken. De markt is er immers niet voor, althans niet aangetoond.
  • Een nieuw genre ontwikkelen (Heavy Rain) is absoluut niet veilig en wordt nooit meer gedaan door grote uitgevers.
  • Naughty Dog kan een Uncharted 4,5,6,7 maken, maar kiezen ervoor om een nieuwe IP (The Last of Us) te ontwikkelen. Deed Microsoft dat maar eens.
  • Er zijn prioriteiten gesteld tijdens de conferentie en daardoor is Playstation Vita minder onder de aandacht gekomen dan gehoopt was.
Ja, zonder dit soort spelers zouden we ieder jaar dezelfde games spelen.

Rohde: Sony “taking a lot of risks”, new IPs “anything but safe” | VG247.

Reageren!

