Ik stop met trophy hunten :O

Meerdere malen heb ik mijzelf al horen klagen over ‘first world problems’ als “Ik heb teveel games, waardoor ik niet eens meer toe kom aan het spelen van andere toppers.” Eigenlijk is dit gewoon de grootste onzin ooit. Het is inderdaad waar dat ik het laatste jaar teveel b-titels heb gekocht of gewonnen.  Daardoor kwam ik niet meer echt aan de toppers toe, maar het echte probleem ligt ergens anders. Bij trophies namelijk. 

Ze werken enorm verslavend. De *pling* van een platinum klinkt gewoon lekker. Daar komt nog bij dat je dan zeker weet dat je alles uit je aankoop hebt gehaald. Ik geloof dan ook sterk in een verband tussen tevredenheid en trophies. Ik vrees alleen dat wanneer iemand hier iets te ver in op gaat, je de fun uit een game haalt. Zeker wanneer je weet dat er zoveel titels zijn die je nog niet hebt gespeeld.

Zoals ik al in ‘5 types trophy hunters’ aangaf, kan je mij rekenen tot de groep ‘Platinum Only’. Dat betekent dus dat ik voor iedere game alle trophies (uitdagingen) moet halen. Ik zit nu op 33 volledig uitgespeelde games (van de 60+ trophy games die ik heb) en heb alweer mijn totale aantal trophies op weten te schroeven naar 2300. De laatste tijd deed een platinum mij steeds minder, maar het kostte wel steeds meer moeite. Als je vervolgens nagaat welke games je niet hebt gespeeld van 2012, en je weet dat jij voor platinum trophies bezig bent aan je vierde playthrough van de zoveelste game, kom je er toch wel achter dat het tijdverspilling is. Wie wil er nou vier keer een game uitspelen, terwijl je net zo goed in een nieuw avontuur kan stappen? Vandaar dat ik dan ook stop. Eigenlijk vreemd dat ik er nu pas achter kom.

Bovendien merk ik al steeds meer dat ik minder lang zin heb om te gamen. Mijn plezier in games wordt niet minder, ik kan mij er alleen minder lang achter elkaar in storten. Misschien word ik dan toch wat volwassener. Laat mij nu maar even rustig in een hoekje op mijn kamer huilen.

5 gedachtes over “Ik stop met trophy hunten :O

Reageren!

